הדרכת צוותים חינוכיים

ילדים מושפעים מהסביבה בה הם נמצאים. אתם, הצוותים החינוכיים- מטפלות, גננות, מורים ומורות שפוגשים את הילד מדי יום ביומו למספר שעות מכירים את הילד היטב בסביבה הטבעית, מול בני גילו ומול דרישות המסגרת.

ילד

צוות חינוכי

הורים

אתם שותפים משמעותיים לטיפול בילד מתחילתו ועד סופו 

בתחילת הטיפול איסוף המידע מכם הינו בעל חשיבות רבה להיכרות שלי עם הילד- הקשיים, החוזקות, דרכי הלמידה שלו ומה עוזר. במשך הטיפול אני שומרת על קשר רציף איתכם,  משתפת אתכם בתכנית ההתערבות שנבנית לילד בתוך המסגרת החינוכית ומתייעצת איתכם איך מתאים ליישם אותה.

קשובה גם לצרכים שלכם

אני יודעת כמה העבודה שלכם אינטנסיבית ומאתגרת. אני יודעת שאתם נותנים מענה בו זמנית להרבה מאוד ילדים. ברור גם שהילד שאני מטפלת בו כרגע הוא לא הילד היחיד שמאתגר אתכם בגן או בכתה. הוא ממש לא הילד היחיד שדורש מכם יותר תשומת לב ואנרגיה. אני כאן כדי לתמוך גם בכם ולהקל עליכם.  להקשיב מה המפגש עם הילד הזה מעורר בכם, לחשוב יחד איתכם על תגובות יעילות יותר למצבים שמתרחשים ולחזק אתכם.

כשיש ילד מאתגר גם התקשורת בין הצוות להורים עלולה להיות מאתגרת 

לפעמים כאנשי צוות אנחנו פשוט נדבקים. נדבקים בלחץ והמתח שילד או הורה משדרים,  נדבקים בכעס או בתסכול ואפילו נדבקים לפעמים בחוסר אונים. לעיתים קרובות בשל המצוקה של הילד, ההורים ושלכם כצוות חינוכי, נפגע האמון ההדדי וכל אחד נוטה לראות את האחר כאחראי לקשיי הילד. 

 

למען הילד ננסה ליצור מסר אחיד

כדי שטיפול בילד יהיה אפקטיבי ויצליח לחולל שינוי אני פועלת ליצירת אמון מחודש בין ההורים והצוות. חשוב לי שכולנו נכיר את נקודת המבט של כל אחד (כולל של הילד עצמו כמובן), את הקשיים, הצרכים, נקבל גם את מגבלות המציאות ונתאם ציפיות. משמעותי שנסכים יחד על עקרונות הטיפול ועל דרכי התגובה שלנו. מנסיוני ההתגייסות המשותפת והמדויקת של כולנו סביב הילד הכרחית להתקדמות. 


זה קורה גם לאנשי המקצוע הטובים ביותר

זה לא קשור לוותק, נסיון או השכלה. לא קשור לכמה השתלמויות כבר עברנו או איך המנהל והצוות מסביבנו תופס אותנו. לפעמים יש ילד שכל מה שאנחנו יודעים לעשות לא עובד איתו. מולו אנחנו מרגישים במבוי סתום. כאן יש הזדמנות אמיתית ללמידה שלנו. הילד הזה שכל כך מפעיל אותנו- מכעיס,  מתסכל,  מדאיג,  מייאש… למעשה מזמין אותנו ללמוד משהו חדש על עצמינו ואם  כל כמה שזה נראה לנו כקללה (כי למי יש כוח וזמן לזה) אם נקשיב באמת, טמונה כאן ברכה.

כל ילד צריך גיבור

אני מכירה צוותים חינוכיים מכל הכיוונים

מזה 20 שנה אני עובדת עם צוותים חינוכיים. כמרפאה בעיסוק עבדתי בין היתר בגנים של "העמותה לילדים בסיכון" לילדים עם אוטיזם, הדרכתי צוותים חינוכיים במגוון פרוייקטים ומסגרות, ניהלתי בשני יישובים מערכת חינוך לגיל הרך תפקיד שכלל כמובן הדרכה אישית וקבוצתית לצוותים ובכל טיפול בילד בכל מסגרת בה עבדתי תמיד הייתי בקשר עם הצוות החינוכי מתוך תפיסה מקצועית שאתם הצוות החינוכי מרכזיים ומשמעותיים בחיי הילד.