חרדה חברתית

בחרדה חברתית כמו בחרדה, המוח משדר לנו אזעקות שווא על סכנה קיומית. בחרדה חברתית הסכנה הגדולה ביותר היא אנשים. החרדה עלולה להתעורר במסיבה, היכרות עם אנשים חדשים, דיבור בפני קהל ואפילו בשיחת טלפון. האיום הגדול שאני אעשה פדיחה וארגיש בושה או מבוכה. במקרה הזה המוח ננעל בזכוכית מגדלת על ההתנהגות שלי ואיך אחרים רואים אותי. גם פה מתעוררת תגובה הישרדותית שרק מעצימה את מעגל החרדה עם הסמפטומים הגופניים של דפיקות לב, נשימה מהירה, הזעה, הסמקה וגורמת לכל הסיטואציה החברתית להיות עוד יותר מאיימת ולנסות להימנע

חרדה חברתית עלולה להשפיע על הקשרים החברתיים, עצמאות,  התנסויות תואמות גיל ומצב רוח. 

כמו כל חרדה,  כשהיא אינה מטופלת היא רק הולכת ומתבססת,  הולכת וגדלה. 

בטיפול בחרדה חברתית ניצור בעדינות קשר ואמון, נלמד להכיר את החרדה החברתית,  מה הסימנים הגופניים המלווים אותה, מתי היא מגיעה, מה המחשבות שמלבות אותה, איך אנחנו מתנהגים בגללה והאם היא מקדמת או מעכבת אותנו.  ניצור לנו תמונה מה היינו יכולים לעשות ומי היינו יכולים להיות אם היא לא היתה שולטת בנו ולאחר שנלמד טכניקות ויסות נבנה מדרג חשיפות ולאט לאט,  תוך שליטה מלאה של הילד ומתוך הסכמה נעז כל פעם קצת יותר להתגבר עליה.